23 aug. 2008

pur si simplu

Cand eram adolescenta (acum ma simt ceva mai matura) ma intrebam mereu cum poti sa iubesti un om si apoi pur si simplu sa nu-l mai iubesti. Sa zici "te iubesc" si apoi sa zici sau sa gandesti la fel de simplu "nu te mai iubesc". Cum ajungi dintr-o stare in alta si cum iti dai seama ca e asa. Azi am gasit un raspuns destul de simplu. Cred ca un om nu-l iubesti, sau nu-l mai iubesti mai exact, atunci cand nu-ti mai este dor de el. Mi s-a intamplat de cateva ori, nu stiu daca asta inseamna ca am fost indragostita de aceste cateva ori. Sau macar de 2 ori pana acum.
Cand simt ceva pentru cineva (sa zicem o stare asemanatoare cu cea de acum, caci nu stiu cum s-o numesc) mi-e dor de el. Mi-e dor de el mereu, chiar si cand e langa mine la gandul ca peste putin timp nu o sa mai fie. Mi-e dor chiar si cand dispare pentru doua minute, desi stiu ca se va intoarce. Mi-e dor cand e cu gandul in alta parte pentru ca simt ca atunci nu e langa mine. Cred ca asta e un sentiment. Nu stiu cat de puternic si nici nu-l pot numi a iubi, poate ca n-am trait asta cu adevarat niciodata.
Stiu doar atat: in momentul in care nu-mi mai e dor de persoana in cauza, pur si simplu nu-l mai iubesc. indiferent daca l-am iubit sau nu inainte. pare foarte aiurea gandul asta, dar asa e. Pot duce cumva teoria asta si spre prieteni, dar la prieteni e putin diferit. Adica da, imi e dor de cei dragi, dar nu e un dor greu, dureros, apasator. E un sentiment de dor ceva mai frumos, la care zambesc. Cum e Dan, de exemplu. Unul din cei mai dragi si mai vechi prieteni. Sau Monica. Tin mult la ei. Mi-e dor de ei, pentru ca sunt departe. Dar de fiecare data cand ma gandesc la asta, zambesc. Stiu ca intr-o zi ii voi revedea si zambesc iar.
Poti zice la fel de usor te iubesc cat poti zice nu te iubesc. Sau nu te mai iubesc. Nu stiu de ce am scris atat de usor, pentru ca nici una din replicile astea nu sunt usor de zis sau de inteles. Dar asa imi dau eu seama. Cand imi este dor sau nu imi mai e dor. Daca persoana pe care credeam ca o iubesc nu e langa mine, iar mie nu mi-e dor de ea... inseamna ca nu o mai iubesc. Ca pot trai la fel de bine fara ea, sau poate mai bine. Nu stiu...
Nu mai stiu nici ce zic nici ce fac uneori... Acum imi e dor de cineva... dar nici asta nu stiu ce inseamna, in ciuda teoriei.

0 comentarii: