2 sept. 2009

Luana...

Ieri m-am hotarat (am zis ca nu mai scriu despre decizii, dar nu ma pot abtine) ca de acum incolo, sa scriu mult despre oameni. Nu doar despre un om, ci despre oamenii care ii intalnesc sau care sunt deja in viata mea. Unora le voi da numele, altora nu, din motive pur subiective: nu stiu nici ei ce inseamna in viata mea, nu isi imagineaza cat bine sau rau mi-au facut si nici nu vreau sa le impovarez cu ceva existenta stiind ce inseamna pentru mine.
Si am sa incep astazi cu Luana. Si asta pentru ca azi este ziua ei, face 18 anisori care nu stiu cum au trecut.
Luana este copila din vecini, a crescut sub ochii mei, s-a maturizat la distanta pentru ca am plecat de la Tulcea cand ea abia termina gimnaziul.
Cand s-a nascut la 1 kg 200 nici macar nu am crezut vre'unul din noi ca va supravietui. Am ras adesea de ea ca era cat o punga de zahar la promotie (de aia cu 20% gratuit).
Cand a inceput sa creasca venea la noi cu o punga de clame "sa ii facem cozi". Se radea de ea ca era foarte slaba si a inceput sa se inalte. Dif mereu spunea: "peste doi trei ani, e buna si acum". Si s-a facut foarte frumoasa.
Din multe puncte de vedere, e inca un copil. Un copil care are norocul de a fi frumos si iubit de cei din jur. Superficial inca pe alocuri, dar care mie, cel putin, imi promite mult. Si asta pentru ca este un copil ce crede in lucruri frumoase. Care gaseste frumusetea intr-o carte citita, intr-o vizita la stana pe dealuri, careia ii place pe scena in fata spectatorilor si nu ii pasa atat de ea in ochii altora.
Imi place Luana pentru ca ma face sa rad si atunci cand sunt foarte suparata. O iubesc pentru ca intr-o dimineata mi-a trimis un sms in care mi-a spus: "te iubesc de dimineata pentru ca am vazut narcise albe". Imi place ca nu e o adolescenta obisnuita care sa isi doreasca petrecere de majorat, cu multi oameni si colegi care sa o admira. Stie ca e admirata oricum, si isi permita sa faca exact ce viseaza ea.
Imi place ca e uneori nesigura si alintata, dar macar recunoaste asta. Si imi place ca inca isi permite sa greseasca, stie ca adolescenta ii iarta toate aceste lucruri.
La multi ani, pisicuto si sa ti se indeplineasca visele acelea frumoase de care stim noi!

1 comentarii:

luana spunea...

ai mah moni...de ce ma faci sa plang? te iubesc mult de tot da nu vreau sa ma fac mare:(( as vrea sa te poti vedea macar o clipa prin ochii mei sau ai celor din jurul tau....atunci ti-ai da seama cu adevarat ca esti foarte frumoasa,puternica si ca te adoram si te iubim mult.....multumesc pt cele mai frumoase cuvinte primite de cand raspund de mine(Cica)....Luana