12 mar. 2008

Good things come to those who wait

Cum sa cheltui foarte multi bani pe ceva nefolositor? Sau cum sa dai o groaza de bani, sa aloci fonduri pe care bugetele de marketing din Romania nici nu le viseaza pentru o reclama… la bere! Berea se bea oricand si oricum! Mai nimeresti si un an in care ruleaza un campionat de fotbal si sa vezi atunci cum cresc vanzarile! Sau o vara mai calduroasa!
De exemplu, in Romania, consumul de bere pe cap de locuitor a crescut semnificativ în 2007, până la 89 de litri, comparativ cu 81 de litri în 2006, valoarea pieţei berii ajungând la un miliard de euro. Deci da, bere se bea! Cu toate acestea, cei de la Guinness au cheltuit pentru campania Guinness Tipping Point nu mai putin de… 20 de milioane de dolari!!!
Reclama care a intregit campania: peisaje mai ceva ca in reclamele la Marlboro) intr-un orasel din Argentina, agitatie mare. Un barbat in costum (atipic fata de restul oamenilor din reclama) darama o piesa de dominio, care declanseaza un sir de alte piese daramate. Se trece apoi la carti, cutii, valize, mobilier, roti, butoaie, masini, ca in final, sa se ajunga la un imens pahar de bere. Mesajul: „Good things come to those who wait”.
De ce o halba si nu o sticla de bere cum ne-am fi asteptat? Pentru ca bere Guinness este facuta din orz prajit, nefermentat, motiv pentru care este mai groasa si mai inchisa la culoare (aproape neagra). De aceea, a luat nastere ritualul turnarii unui Guinness in halba, care trebuie sa dureze 119.5 secunde, timp in care bautura se toarna printr-un disc cu 5 gauri, care genereaza in loc de spuma din halba, o crema laptoasa, ca o inghetata. De aici si sloganul: "Good things come to those who wait".
Aceasta reclama este una dintre cele mai scumpe din istoria advertisingului. A fost inclusa intr-o campanie promotionala pentru Guinness, ce a costat aproximativ 20 milioane $. Pentru realizarea ei, au fost necesare 6000 piese de domino, 10.000 carti, 400 cauciucuri, 75 oglinzi, 50 frigidere, 45 sifoniere si 5 masini. Creat de agentia AMV BBDO, "Tipping point" a fost produs de catre Nicolai Fugslig, cel care a gandit si campania Sony Bravia's "Balls".
Nimic de comentat. Reclama este impresionanta. Dar cel mai scump spot tv din ultimii 80 de ani pentru o bere? Mai ales ca berea Guinness este o bere foarte buna, recunoscuta pentru asta si mai ales… consumata pentru asta!!! Acum, e adevarat, nici nu ne-am fi asteptat la ei sa aiba niste campanii de alea de la noi cu Bergembier, „prietenii stiu de ce”. Inghitim in sec si asteptam sa ne permitem si noi un buget pentru o astfel de campanie.

2 comentarii:

Simona Ionescu spunea...

Daca stai sa te gandesti productiv.. reclama e sufletu' comertului... Daca ma gandesc io, ca editor in bransa asta, "e da bine" cu bugetele mari, ca sa sa mananca si butile noatre ceva... Daca ma gandesc la saracia din tzara asta, imi dau seama k nu-i nimeni nebun sa investeasca atatzia bani intr-o reclama, desi poate cand postproductia la noi nu va mai fi privita drept metoda transofrmarii din kkt in bici, vom avea sanse.. It's a win-win situation:))

deedee27 spunea...

cand ma vazut titlu postului tau ma gandeam ca te-ai apucat de ascultat Veritasaga...e o trupa hip hop...care au o melodie ce transite mesajul asta:P
---> http://www.youtube.com/watch?v=hJwdxynSeFY <---