27 mai 2009

nu vreau sa fiu eu

Imi dau seama acum, dupa ce am citit un post pe un alt blog ca intotdeauna am avut un exemplu de urmat. O persoana la care ma gandeam si cu care voiam sa ma aseman. Ca sa fac cea mai urata cacofonie posibila, persoana ca care voiam sa fiu.
Cand aveam 7 ani voiam sa fiu ca Georgia, colega mea de clasa pe care toti o considerau foarte draguta si care invata foarte bine. Si pentru ca doream sa fiu ca ea, am devenit prietene. O studiam si o imitam fara sa las sa se vada asta.
In liceu il admiram pe Mihai. Era liber si independet si toata lumea il placea. Imi doream sa fiu ca el, asa ca ne-am apropiat si am invatat tot ce am crezut eu ca imi e util sa fiu ca el. Am inceput sa am si eu multi prieteni la fel ca el, ba am inceput sa avem aceeasi prieteni si imi doream mereu sa ma placa si sa ma iubeasca. Ceea ce s-a si intamplat.
Undeva mai pe finalul vietii mele in Tulcea mai era si Monica. Ea a ramas si acum. Era puternica, avea curaj sa spuna tuturor lucrurilor pe nume si obtinea tot ce isi dorea. O admir si acum pentru toate astea si inca cateva in plus.
In facultate am admirat pe rand cativa colegi (pe cei doi Ionut: unul pentru cunostinte, altul pentru talent, pe Sanziana pe care toti o urau ca era inganfata - eu o admiram pentru curaj, incredere in ea si accentul superb pe dcare il avea cand vorbea engleza), cativa profesori (profu de drept, profu de filosofie... care nu mai stiu exact ce materie preda, dar era prof la filozofie si de la el am invatat ce inseamna un om frumos... Petcu intr-o oarecare masura...)
O data cu facultatea am pierdut si exemplele, nu-mi mai doream sa fiu ca nimeni, nu a trebuit sa ma imprietenesc cu nimeni sa invat de la el.
La fostul job nu am idolatrizat pe nimeni, iar la actualul imi dau seama ca exista o singura persoana pe care o admir atat de tare, dar nu-mi mai doresc sa fiu ca ea sau ca el... asa cum imi doream pe vremuri.
Nu mai am exemple, nu-mi mai doresc ceva din ce n-am.
Nu-mi mai gasesc un echilibru, nu mai am o dorinta.
Cand ma fac mare nu mai vreau sa fiu nici Georgia, nici Mihai, nici Monica (ba ea poate, putin), nici Ionut...
Si ce e mai grav... nu vreau sa fiu nici eu.

0 comentarii: