21 dec. 2008

The same...

So good to be home.
Pentru ca aici, in ciuda schimbarilor care au loc in oraselul meu mic si frumos de pe malul Dunarii, nimic nu ma poate lua prin surprindere.E totul previzibil si totusi frumos. Stiam dinainte ca voi veni, ca pe drumul spre Tulcea voi primi un telefon de la Dani.
Ca voi ajunge, imi voi lasa bagajul si Dani va parca masina in fata blocului, ma va suna si voi iesi cu o mica intarziere, cat sa isi aprinda o tigara si sa n-aiba timp sa o fumeze pana ma urc eu in partea dreapta. Sa ma intrebe unde vreau sa merg, eu sa o fac pe-a mironosita, sa zic ca e gazda si trebuie sa aleaga el. Sa facem o tura prin oras sa vad eu ce s-a mai schimbat de la ultima vizita, si apoi sa ne oprim in unul din cele doua baruri in care oricum stim ca o sa mergem pana la urma.
Stiam ca azi, adica a doua zi dupa sosire, am sa plec cu soramea pana la piata. Ca o sa intram in acelasi magazin de unde nu plecam niciodata cu mana goala.
Ca azi, pe seara, Dani o sa sune sa iesim iar, de data asta o sa intarzie el, de obicei din cauza lu Osu (aici am gresit, Osu nu iese azi).
Stiu ca voi merge sa-mi vad finii si voi avea o conversatie cu Iulica despre Scooby Doo, ca il voi bate la cap pe Alex cu facultatea, ca o sa o chinui pe Luana, ca o sa fac o plimbare pe faleza si o sa ma napadeasca tot felul de amintiri.
O sa vina Iulia la mine cand o sa ajunga si ea acasa, dar o sa fie mereu pe fuga. O sa dam intr-o noapte o fuga la Gelu la Babadag si o sa il strang tare in brate. Sau intr-o seara la Carmen la Isaccea, sa mancam cozonac bun.
Mama lui Dani o sa faca probabil cozonac si Dani o sa-mi aduca si mie o bucata, de casa.
O sa vina Moni acasa. Si o sa ne vedem in fiedcare seara aproape, si o sa vorbim toate tampeniile alea de fete de o sa se cruceasca astia de la masa si o sa repete incontinuu... "fetele astea". O sa ne vedem si cu Lusu care o sa faca cateva glume, o sa ne amintim de cand eram noi mici si furam jucarii din bazar.
O sa vad figuri cunoscute prin oras, o sa inclin des capul in semn de salut, o sa ma prefac bucuroasa sau suparata, o sa evit sa ma uit intr-o directie, o sa evit unele intalniri si o sa provoc altele. O sa ma fac ca nu mai cunosc unele figuri desi imi doresc poate undeva, sa nu fie asa.
Pana atunci, e abia a doua zi. Astept sa soseasca Iuli in Tulcea (cica mai are o ora) si sa apara Dani la mine. Sa il asteptam si sa fugim in oras. In unul din cele doua baruri. Sau poate in altul, asa sa inteleg ca mereu e loc de nou si de mai bine.

0 comentarii: